'אין קיצורי דרך לשום מקום ששווה להגיע אליו'…

מנחם וולף

מנחם וולף

רוצים להגיע לדירה? אם תיחשפו לעצות הזהב של 'פלטינהום', יש לכם סיכוי להגיע בקלות ובביטחה בע"ה לדירה משלכם.

מי לא רוצה להגיע הביתה? כל זוג צעיר מבקש לרכוש לעצמו בית ולהגיע לקורת גג. אך הדרך, כל אחד יודע, עשויה להיות ארוכה ולא קלה. בשל כך, ישנם רבים שמתפתים לבצע 'קיצורי דרך', שבסופו של דבר מולידים אכזבה.

מה שחשוב לדעת, שבדרך לדירה אין קיצורי דרך.

במהלך השבועות הבאים נסמן עבורכם את 10 התחנות ההכרחיות בדרך הביתה.

חשוב לשים לב לדברים, בהם מקופלות תובנות רבות שמשפחות רבות למדו אותן על בשרן, ובאיחור…

בונים תקציב– השאלה הראשונה היא כמה כסף יש לכם? ובכן, בבניית התקציב יש להתייחס ל – 2 מרכיבים עיקריים: הון עצמי, ומשכנתא. במידה ומדובר בדירה ראשונה הבנק יוכל להעמיד משכנתא עד לגובה 75% משווי הנכס, כאשר את 25% האחוזים הנותרים יש לגייס כהון ראשוני.

החזר משכנתא חודשי מקובל לחשב כך: על כל 100 אלף ש"ח שהבנק ייתן, תדרשו לשלם 420-500 ₪, מידי חודש (תלוי לכמה שנים פרוסה המשכנתא).

על כן: בדקו כמה הון עצמי יש לכם, ואיזו התחייבות חודשית תוכלו לקחת על עצמכם לאורך זמן – זוהי מסגרת התקציב שלכם לרכישת דירה.

לומדים את השוק– בודקים מהן האפשרויות הקיימות: מתחילים לסקור את לוחות הנדל"ן בעיתונים, משוחחים עם מכרים, עורכים ברורים ראשוניים עם מתווכים וכו'. אל תתעצלו, וצאו לשטח פעם ועוד פעם. לא תתחרטו.

על מה שמים דגש? מהם המחירים באזורים השונים, סגנון אוכלוסייה, גדלים ממוצעים בדירות ועוד.

מגדירים מחדש – החלומות הראשוניים עשויים לעבור עריכה מחודשת ואזי יש להתאים אותם למציאות בשטח. יתכן, למשל, ולכתחילה העדפתם דירה סמוכה להורים, אבל לאחר הבירור הבנתם שעדיף להתרחק מעט, ולקבל דירה גדולה יותר במחיר נוח. או שהחלטתם להתפשר על קומה גבוהה ללא מעלית, אם בבניין מקודם פרויקט תמ"א 38 באופן רציני וכד'. לכן, אל 'תינעלו' על אף תוכנית, וכל 'עדכון' שכזה אמור להביא לביצוע הערכת מצב שבה תבדקו אולי כדאי לשנות תוכנית.

המשך במאמר הבא בעז"ה.

שתפו:

הרשמו לנוזלייטר

מאמרים נוספים:

מכתב כוונות

בעסקאות נדל"ן מעורבים סכומי כסף גדולים במיוחד. אחת הבטוחות שנועדה להגן עליכם מתקלות ותרגילי עוקץ למיניהם, הינה קבלת מכתב כוונות עדכני ותשלום הסכום המופיע בו

חברה משכנת

המושג "חברה משכנת" שאצל אחרים מעורר אסוציאציות של בתי רכבת משנות ה-50, נוגע לרבים מתושבי אשדוד החרדית, ורובע ז' בפרט, שדירותיהם רשומות בקי. בי. ע.,

מה זה טאבו?

טאבו הוא הכינוי המוכר בציבור ללשכת רישום המקרקעין, והוא הרשות בה מתועדים כלל הנכסים בישראל. (מלבד נכסים רבים הרשומים ברשות מקרקעי ישראל לדידם המצב הוא

הולכים לבנק

שבוע שעבר הסברנו איך מתכננים את תקציב הדירה, לפני תחילת החיפושים, בהתאם לאפשרויות המשכנתא. השבוע ניתן טעימה קטנה בנושא משכנתאות, לעומדים לחתום על הלוואה. יש

דברו איתנו