יש אופציה ליחידה?

מנחם וולף

מנחם וולף

אחת הדרישות הנפוצות ביותר שנשמעות מלקוחותינו הרבים אותם אנו מלווים, הן ברכישת דירה מקבלן והן בדירות יד שניה, היא הרצון להוריד חלק מהדירה הנרכשת ליחידת דיור. רבים מודים שזאת הדרך היחידה שלהם לרכוש נכס ולעמוד בהחזרי המשכנתא.

לפני שאתם נשבים בקסמו של הרעיון, כדאי להתבונן בכמה נקודות חשובות:

אם אתם מחפשים דירת 100 מטר לערך, כשהתוכנית היא להוריד כ – 30 מטר עבור היחידה ולהותיר למגורים כ – 70 מטר, חשוב לקחת בחשבון שדירת 70 מטר לאחר 7/8 שנים בד"כ כבר לא מספיקה למשפחה ברוכה ויש צורך לפרק את היחידה.

כלומר, בחשבון דיי פשוט, מסתבר שלא ישתלם להיכנס להשקעה כ"כ גדולה בשביל תוצאה כ"כ נמוכה.

טיפ שלנו: אם יש לכם את האפשרות להתאמץ ולרכוש דירה קצת יותר גדולה, (כ – 120/130 מטר), זאת הדרך הרווחית ביותר, כיוון שנשארים עם היחידה לטווח הרחוק ואין צורך לפרקה.

יש הבדל משמעותי בין ליצור יחידה בדירה חדשה מקבלן לבין לחלק דירה קיימת. בדירה חדשה, עלויות הקמת היחידה יהיו נמוכות משמעותית, כיוון שהדירה עדיין לא בנויה ואפשר לתכננה מראש בצורה שתתאים לחלוקה. לעומת זאת, בדירה קיימת, לפעמים יש צורך לפרק חלק ניכר מהדירה עבור היחידה: להחליף את מיקום המטבח, לשבור קירות, לשנות את מערכת האינסטלציה, החשמל  וכו', מה שמסתכם בדרך כלל בסכומים גבוהים מאד והופך את כל ה'השקעה' ללא משתלמת.

מאידך, במידה ורוכשים דירה שבין כה וכה צריכה שיפוץ מהיסוד – קל וזול להכניס לתוכנית גם את הקמת היחידה.

לפני שהנכם צועדים למהלך שכזה, חשוב לקחת בחשבון גם את הסיכונים שבנידון:

יתכנו חודשים שבהם לא יהיו שוכרים, עלויות בלתי צפויות שצצות מדי פעם, תקופות בהם ישנה הצפה של יחידות וכתוצאה מכך גם פחות ביקוש ועוד.

חשוב להבין דבר נוסף. לא בהכרח גודל הנכס הוא שיקבע את עלות והאפשרות להורדת חלק מהדירה ליחידת דיור. רבים נוטים לחשוב, שככל והדירה גדולה יותר, כך היא פוטנציאלית יותר לחלוקה. אך זה לא בהכרח נכון. בהחלט קיימים מקרים שבדירות קטנות יותר יהיה קל יותר לתמרן בתכנון מאשר בדירה גדולה יותר, וזה תלוי בעיקר במבנה של דירה.

רק עיניים מקצועיות ידעו לכוון אתכם האם קיים בדירה פוטנציאל לחלוקה או שמא עדיף לחשוב על דירה אחרת.

אל תהססו לבקש עזרה והכוונה, העונג שלנו הוא לשרת אתכם ולסייע לכם להגיע לדירה מושלמת משלכם!

שתפו:

הרשמו לנוזלייטר

מאמרים נוספים:

מכתב כוונות

בעסקאות נדל"ן מעורבים סכומי כסף גדולים במיוחד. אחת הבטוחות שנועדה להגן עליכם מתקלות ותרגילי עוקץ למיניהם, הינה קבלת מכתב כוונות עדכני ותשלום הסכום המופיע בו

חברה משכנת

המושג "חברה משכנת" שאצל אחרים מעורר אסוציאציות של בתי רכבת משנות ה-50, נוגע לרבים מתושבי אשדוד החרדית, ורובע ז' בפרט, שדירותיהם רשומות בקי. בי. ע.,

מה זה טאבו?

טאבו הוא הכינוי המוכר בציבור ללשכת רישום המקרקעין, והוא הרשות בה מתועדים כלל הנכסים בישראל. (מלבד נכסים רבים הרשומים ברשות מקרקעי ישראל לדידם המצב הוא

הולכים לבנק

שבוע שעבר הסברנו איך מתכננים את תקציב הדירה, לפני תחילת החיפושים, בהתאם לאפשרויות המשכנתא. השבוע ניתן טעימה קטנה בנושא משכנתאות, לעומדים לחתום על הלוואה. יש

דברו איתנו