מיהו המתווך שלנו ?

מנחם וולף

מנחם וולף

לאחר שבשבוע שעבר הבנתם מהו מתווך, מהן הפעולות הנדרשות ממתווך איכותי לבצע, גם אם לא תמיד פעילות כזו או אחרת נראית לעין והיא נעשית בעיקר מאחורי הקלעים ישירות מול הרוכשים הפוטנציאליים, השבוע נסביר לכם כיצד לבחור את המתווך המושלם שיבצע עבורכם את העבודה הטובה ביותר.

מטרת המדור הוא להפנות אתכם המוכרים לאופי של המתווך ולא להתלהב מהערכת השווי הגבוהה שקיבלתם על הדירה.

שימו לב כי קיימים מס' סוגי מתווכים, כדלהלן:

המתווך האופטימי – המתווך האופטימי רואה את חצי הכוס המלאה ושם דגש רב על חצי הכוס המלאה והיתרונות של הבית, ולכן נותן הערכת מחיר אופטימית ומלאת התלהבות, ולא בגלל הבית, אלא בגלל שהוא טיפוס כזה.

המתווך הפסימי – המתווך הפסימי נותן תמיד הערכת מחיר מאוד נמוכה לכל בית, לא בגלל שהוא ממציא, אלא בגלל שהוא תמיד רואה את חצי הכוס הריקה ונותן לה משקל כבד יותר מחצי הכוס המלאה. ברור שכשמתמקדים בחסרונות – קשה לשדר לקונים הפוטנציאליים גם את המעלות.

המתווך המפנטז – המתווך המפנטז רואה כל דירה עם פוטנציאל אין סופי והוא מדמיין איך מצילום הנכס יגיע משקיע מצרפת עם מזוודת דולרים ויקנה את הדירה. התסריט שיחה הצפוי הוא שאתם אומרים לו מחיר גבוה של הבית והוא אומר שהוא יכול למכור בהרבה יותר.

המתווך הדיכאוני – המתווך הדיכאוני מסביר לכם למה לא תצליחו למכור את הבית, ולמה זה שאתם קרובים לציר ראשי יגרום לזה שאף אחד לא ירצה, ושהיום הקונים מחפשים 4 חדרים, ו 3 חדרים כמו שלכם, כבר לא מתאימה לשוק ועוד.

המתווך המושלם – המתווך המושלם רואה את חצי הכוס המלאה אך מודע לחסרונות, בודק את כל מכלול התנאים והפרמטרים ולפי זה אורז את האריזה הנכונה, מתאים את המחיר לשוק ומשווק לקהל היעד המותאם.

שתפו:

הרשמו לנוזלייטר

מאמרים נוספים:

מכתב כוונות

בעסקאות נדל"ן מעורבים סכומי כסף גדולים במיוחד. אחת הבטוחות שנועדה להגן עליכם מתקלות ותרגילי עוקץ למיניהם, הינה קבלת מכתב כוונות עדכני ותשלום הסכום המופיע בו

חברה משכנת

המושג "חברה משכנת" שאצל אחרים מעורר אסוציאציות של בתי רכבת משנות ה-50, נוגע לרבים מתושבי אשדוד החרדית, ורובע ז' בפרט, שדירותיהם רשומות בקי. בי. ע.,

מה זה טאבו?

טאבו הוא הכינוי המוכר בציבור ללשכת רישום המקרקעין, והוא הרשות בה מתועדים כלל הנכסים בישראל. (מלבד נכסים רבים הרשומים ברשות מקרקעי ישראל לדידם המצב הוא

הולכים לבנק

שבוע שעבר הסברנו איך מתכננים את תקציב הדירה, לפני תחילת החיפושים, בהתאם לאפשרויות המשכנתא. השבוע ניתן טעימה קטנה בנושא משכנתאות, לעומדים לחתום על הלוואה. יש

דברו איתנו