תזמון מכירת הנכס ותכנון התהליך

מנחם וולף

מנחם וולף

כאחד שמלווה מוכרים וקונים כבר שנים רבות ומעורה בעיר הזאת, ובעיקר בעסקאות נדל"ן, אני שומע סיפורים רבים על מוכרים, שהחליטו לנסות למכור לבד את הנכס שלהם, וכיוון שלא היו ערים לתהליך הנכון במכירת הנכס, עשו טעויות שעלו להם בהפסד כספי רב.

רק בחודש האחרון שמעתי מספר סיפורים כאלו, כאשר מוכרים באו להתייעץ איתי לאחר הטעויות שנעשו, וכבר לא הייתה אפשרות לתקן את הנזק הכספי ועוגמת הנפש. האמת שממש הצטערתי בשבילם. הבנתי שהידע הרב שיש לי יכול לחסוך הרבה כסף למוכרים, ולכן החלטתי להקדיש לזה במה במדור השבועי שמונח לפניכם כבר תקופה ארוכה.

מטרת המדור הזה היא לתת לכם ערך רב, כדי לבצע תהליך מכירה ורכישה נכון ומתוכנן מתחילתו, ולמנוע מכם הפסד זמן, כסף ואנרגיה.

מכירת וקניית נכס הינם צעד חשוב מאד בחיי משפחה, שמלווה בחששות, אי וודאות ולחץ כספי.

מוכרים רבים לא משקיעים זמן חשיבה ותכנון במכירה וקניית הנכס שלהם, מה שמוביל לטעויות רבות בהמשך, שבתכנון נכון היו יכולות להימנע.

במהלך השבועות הבאים, נתייחס לכמה נקודות חשובות מאד בתהליך מכירת נכס, שככל ותעשו את זה נכון, תוכלו לחסוך המון כסף ולמקסם את התהליך ואת קבלת המחיר המקסימאלי מבחינתכם.

נפתח השבוע בשאלה שרובכם שואלים, מה מומלץ יותר – האם למכור את הדירה ואח"כ לחפש אחר נכס לרכישה או שמא להיפך? חשוב להבין שיש יתרונות וחסרונות לכל שיטה.

אם החלטתם קודם למכור את הנכס:

היתרונות בשיטה זו: אתם תדעו בדיוק איזה סכום יש לכם לצורך רכישת נכס, תדעו במדויק מתי זמן הפינוי של הנכס שמכרתם, ותדעו מהו זמן הכניסה המאוחר ביותר שתוכלו להרשות לעצמכם, בנכס החדש שאותו תקנו.

החסרונות בשיטה זו: פעמים רבות, מתוך אי הוודאות לגבי הצעד הבא שלכם לגבי קניית הנכס, אתם תבקשו מחיר גבוה מדי עבור הנכס למכירה, כדי לחפות על אי הוודאות לגבי הנכס שאותו תרצו לקנות.

דבר נוסף שעלול לקרות הוא, שתדרשו זמן פינוי ארוך מדי, מתוך החשש שלא יהיה לכם לאן לעבור, וכך תרחיקו לקוחות רציניים ופוטנציאליים לנכס שלכם.

חשש נוסף הוא, שתמכרו את הנכס ועדיין לא תמצאו נכס אחר. מה שעלול ליצור מצב בו תידרשו לעבור לשכירות באמצע התהליך, או מצב בו מחירי הדירות יעלו בזמן הזה של החיפוש.

אם החלטתם קודם לקנות נכס, לפני שמכרתם:

היתרונות בשיטה זו: אתם תוכלו להתאים את דרישות הפינוי ותנאי התשלום של מכירת הדירה שלכם, עפ"י פינוי ותנאי התשלום של קניית הדירה הבאה.

החסרונות בשיטה זו: מימון: רוב בעלי הנכסים לא יכולים לקנות נכס נוסף, לפני שמכרו את הנכס שלהם. הסיבה היא ההון העצמי הראשוני הנדרש, וגם התשלום במקביל של 2 משכנתאות, שיוצר החזר חודשי גבוה.

בנוסף, אם קניתם נכס וטרם מכרתם את שלכם, אתם עלולים להיכנס ללחץ שיגרום לכם לרדת משמעותית במחיר.

חסרון אפשרי נוסף הוא: תנאי התשלום שתקבלו במכירת הנכס שלכם, שלא יתאימו לתנאי התשלום בנכס אותו אתם מעוניינים לקנות, וכך ייתכן שתפספסו עסקאות פוטנציאליות או שתשלמו הוצאות מימון על הלוואת גישור וכו'.

אם כך, כפי שאתם מבינים, אין שיטה מושלמת, אבל רוב בעלי הנכסים מתחילים קודם במכירת הנכס שלהם, ולעיתים קרובות כיוון שלא חשבו על הדברים מראש, הם הורסים לעצמם עסקאות שטובות עבורם, מתוך הפחד והחשש לקבל החלטה.

שתפו:

הרשמו לנוזלייטר

מאמרים נוספים:

מכתב כוונות

בעסקאות נדל"ן מעורבים סכומי כסף גדולים במיוחד. אחת הבטוחות שנועדה להגן עליכם מתקלות ותרגילי עוקץ למיניהם, הינה קבלת מכתב כוונות עדכני ותשלום הסכום המופיע בו

חברה משכנת

המושג "חברה משכנת" שאצל אחרים מעורר אסוציאציות של בתי רכבת משנות ה-50, נוגע לרבים מתושבי אשדוד החרדית, ורובע ז' בפרט, שדירותיהם רשומות בקי. בי. ע.,

מה זה טאבו?

טאבו הוא הכינוי המוכר בציבור ללשכת רישום המקרקעין, והוא הרשות בה מתועדים כלל הנכסים בישראל. (מלבד נכסים רבים הרשומים ברשות מקרקעי ישראל לדידם המצב הוא

הולכים לבנק

שבוע שעבר הסברנו איך מתכננים את תקציב הדירה, לפני תחילת החיפושים, בהתאם לאפשרויות המשכנתא. השבוע ניתן טעימה קטנה בנושא משכנתאות, לעומדים לחתום על הלוואה. יש

דברו איתנו